Saturday, April 28, 2012

AKU NAK BOM AMERIKA

Kelmarin baru je Amerika syarikat mengebom Pakistan (26.4.2012).Pakistan dibom menggunakan pesawat Drone tanpa pemandu(lapor Berita Harian).Berpuluh-puluh penduduk awam mati.Amerika dengan selamba bagi alasan yang diorang tersalah target.Citt.Senang-senang je main dengan nyawa manusia.Memang tak patut!

Kalau ikutkan hati,nak je aku bom balik amerika tu.biar dia tahu macamane orang lain rasa.Tapi kalau nak bom pun kena tau kelemahan diorang dulu.So,kenalah kaji selidik kekuatan dan kelemahan diorang.Jom kita tengok pesawat Drone diorang dulu!


DRONE EYE PHANTOM











































Memang kagum tengok Drone terbaru ni.Terpikir jugak,Aku nak bom diorang nanti pakai apa? mercun?

Drone Eye Phantom: Ni adalah jenis Drone yang terbaru.Amerika guna Drone ni untuk tujuan pengintipan dan pengawasan sahaja.Boleh terbang di udara selama 4 hari tanpa mendarat.Hebat!Pengeboman kat Pakistan tu mengunakan Drone RQ-170 sentinel(bentuk lebih kurang macam Drone eye phantom ni)

             PELANCARAN DRONE RAY PHANTOM

                 DALAM MISI MENGEBOM

Serupa macam belon udara.Tapi aku tak boleh pandang sebelah mata.Kalau Drone Eye Phantom tadi hanyalah untuk mengintip,Drone ini yang bakal digunakan untuk MENGEBOM!!

Drone Ray Phantom: Digunakan khas untuk tujuan pertempuran.Berbeza daripada jenis Eye Phantom kat atas tadi.Yang ni lagi power sebab boleh berada di udara selama 10 hari tanpa mendarat(lebih dari seminggu tu!!).Kapal terbang control aku tak sampai sejam pun!
Yang kat bawah ni pulak gambar-gambar Drone pelbagai jenis dan keupayaan.Semua Drone ni digunakan untuk tujuan risikan,pengintipan dan pertempuran.kelebihan kesemua Drone ini ialah
  • tidak boleh dikesan oleh radar
  • kelajuan average 300km/hr
  • jika rosak,semua data risikan automatically hilang(untuk mengelak dicuri)
  • tidak memerlukan pemandu


Terlampau banyak sebenarnya,Tak mampu aku nak tulis semua.Takpe,tengok je gamba-gamba ni





Pada pendapat aku ada banyak lagi jenis pesawat Drone ni.Tapi dirahsiakan oleh Amerika.Apa-apa pun,Pesawat Drone ni dah banyak kali dijatuhkan oleh Iran.Terbaru sekali pada 8 disember lepas.Pesawat Drone berjaya digodam dan dijatuhkan.Tabik iran!


Walau sehebat mana sekali pun.Pasti ada kelemahan.Samalah macam manusia.Tak ada yang terhebat.sentiasa ada yang lagi hebat.Apa pendapat korang?




2 comments:

  1. Senang2 je nak ambil nyawa orang...isshhh, ni yg geram ni...huhu~

    ReplyDelete